Jaki format wizytówki wybrać?

2027-06-26
  • ulotki

Można napisać książkę na temat relacji biznesowych, jednak dla wszystkich przedsiębiorców jest oczywiste, że są sprawy, których nie trzeba poruszać na piśmie. Jedną z nich jest konieczność posiadania wizytówki. To niezbędna rzecz dla właścicieli firm bez względu na rozmiar działalności. Jaki format wizytówki wybrać? Wybierz dla siebie właściwą opcję.

Od czego zależy rozmiar wizytówki?

Wygląd karty biznesowej ma niebagatelne znaczenie dla powodzenia firmy. Dobry projekt wizytówki robi równie dobre pierwsze wrażenie, a jak wiadomo, to bardzo ważne w zawodowych relacjach partnerskich. Oprócz wyglądu warto także przemyśleć format wizytówki. W Polsce standardem są bilety w rozmiarze 90 mm × 50 mm i takie najczęściej zleca się do druku. Równie często spotyka się format europejski, czyli 85 mm × 55 mm, użytkowany w wielu krajach Europy, takich jak Niemcy czy Francja. Obydwa formaty wizytówek dostępne są w ofercie marki Voogo.

Warto także wspomnieć o krajach skandynawskich, które ustanowiły własne standardy dotyczące kart biznesowych. W Danii, Szwecji czy Norwegii używa się wizytówek w rozmiarze 90 mm × 55 mm. Różnica niby niewielka, ale wprawne oko przedsiębiorcy od razu wychwyci ten niuans.

Zakres Twojej działalności

Każdy kraj ma określoną normę ISO (z ang. International Organization for Standardization), która precyzyjnie wytycza rozmiar wizytówek. Jeśli zatem planujesz prowadzić działalność nie tylko w Polsce, ale i w krajach europejskich, zadbaj o wizytówkę w dedykowanym rozmiarze. Gdy natomiast ograniczasz się wyłącznie do rodzimego rynku, najlepszym wyborem będzie wizytówka w rozmiarze 90 mm × 50 mm.

Oczywiście nic się nie stanie, gdy wręczysz „polską” wizytówkę zagranicznemu przedsiębiorcy. Kilka milimetrów w formacie nie jest w stanie przeważyć o decyzji w kwestii nawiązania współpracy. Miej jednak na uwadze, że w ślad za europejskimi standardami idą także inne produkty, takie jak wizytowniki. Twoja karta biznesowa może się zwyczajnie do nich nie zmieścić, a wówczas wyląduje w szufladzie lub innym miejscu, gdzie zostanie zapomniana.

Nietypowa promocja firmy – zrób to z głową

Nawet tak niewielki przedmiot jak wizytówka można zaprojektować w sposób, który z miejsca przyciągnie uwagę odbiorców. Jeśli lubisz podążać nieoczywistymi ścieżkami, zdecyduj się na wydruk wizytówki pionowej. Dla podbicia efektu możesz ją pokryć laminatem błyszczącym lub matowym, a nawet zdecydować się na wydruk na grubszym papierze. Wszystkie te opcje dostępne są w Voogo, gdzie samodzielnie przygotujesz niestandardowy projekt.

Potrzebujesz więcej pomysłów na działania, które wpłyną na rozwój Twojej firmy? Postaw na ulotki reklamowe z projektem, które zawładną lokalnym rynkiem. Wyrazista i dopracowana graficznie kompozycja pozwoli Ci zaistnieć wśród konkurencji. Pójdź jeszcze o krok dalej i zainwestuj w kalendarz firmowy z logo własnej marki. Każdego dnia będzie dumnie prezentował Twoją działalność, pozostając praktycznym i nieodłącznym elementem firmowej codzienności. Szukasz sposobu na promocję firmy niewielkim kosztem? Wszystkie powyższe propozycje zamówisz na stronie Voogo.

Polecane artykuły